lördag 28 januari 2012

Don't dream your life, live your dreams!

Jag har extremt tråkigt och kom på att för att lätta upp stämningen och samtidigt få skriva av mig lite skall jag dela med mig några sanningar om mig själv som folk kanske inte vet om:




1. Jag har en väldigt stor dröm som jag en dag hoppas blir verklighet. Jag skulle vilja resa till Amerika och jobba där. Jag är så trött på allt som har med Finland att göra. Skulle vara så kul att jobba i något litet stall med en massa folk som delar mitt intresse. Eftersom det inte finns någon här som jag kan umgås med och samtidigt dela hästintresset med (Pauen är ett undantag)


2. Jag har en häst MEN jag är inte 100% hästtokig. Det skrivs ju och pratas om att man måste vara 100% hästälskare om man har egen häst, men det tycker jag är helt fel. Visst älskar jag Timi av hela mitt hjärta, han är min absolut bästa vän MEN mitt liv går inte ut på att spendera varenda ledig sekund i stallet. Självklart tar jag hand om min häst på bästa sätt men jag överdriver inte dock ser jag inget fel i det heller. Man gör som man vill.


3. Jag spelar ett online-spel på datorn som kallas Perfect World International. Det är lite wow-aktigt. Man skall vara en karaktär, gå upp nivåer och bygga upp sig så stark som möjligt. Själv har jag en Venomancer (djur/männsika) på nivå 100, en Archer (Älva med pilbåge) på nivå 88. Det är dom 2 jag spelar mest på. Jag tycker om att spela spelet fast jag har blivit kallad nörd x antal gånger.


4. Jag lider av sjukdomen depression. De personer som inte vet exakt vad det är kan tro att det är bara ett tillstånd, som när man är extremt ledsen, men så är inte fallet. Det är en hemsk sjukdom, 100 gånger värre en influensa + skoskav + "magafari" + allergi + torra läppar tillsammans. Jag får bl.a tvångstankar, trötthet, nedstämdhet och raseriutbrott av sjukdomen. Att få ett depressionsanfall är bland det värsta som har hänt mig, och jag får dem rätt så ofta. När jag är bland folk upplevs jag antagligen som en väldigt glad tjej, men sanningen är att jag aldrig är till 100% glad. Men jag försöker mitt bästa för att inte visa mitt sanna jag.


5. Jag har ingen som hellst aning om var jag vill gå i skolan. Jag gick årskurs 1 i Pedersöre Gymnasium men det året var som ett helvete för mig. Jag är bokstavligen livrädd för att börja i en ny skola och det snurrar i mitt huvud och jag blir jätteledsen varje gång jag tänker på att jag måste börja i en ny skola.


6. För ett år sedan piercade jag min navel själv med knappnål. Och nu, ett år senare har det läkt finfint och den piercingen är i princip det enda jag gillar med mig själv och min kropp




Idag var det ca -15 hela dagen, så jag skippad ridningen, men jag och Pauen gick på en promenad med Timi och Linnie, sen åkte jag iväg till Pauens och umgicks med mina vänner, det var jätteroligt. Sen efteråt har jag inte gjort så mycket. Nu skall jag gå och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar