onsdag 25 april 2012

Onsdag

Idag var en "trimma upp Freja" dag. Kammade ut de flesta av hennes tovor och klippte hennes mustach ett par cm, de längsta testarna som alltid hängde i marken och maten när hon åt/sniffade. Imorgon skall jag klippa bort tovorna på frambenen och under hakan som jag inte hann med idag, för doggen hade fått nog bestämt sig för att börja sprattla och åla runt. Skall också klippa klorna på henne imorgon.

Red runt lite allmänt på gården, ridplanen och vägarna runt om. När jag tog en sista galopp kom en grupp fåglar flygande över oss och jag kan svära på att det var vildvittrorna från Ronja Rövardotter. Det lät precis som om don krax-pratade. Men ponnyn var helt fin och när jag nu talar om fina saker, vädret, kunde ju inte ha blivit mer perfekt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar