söndag 22 april 2012

Söndag

Först vill jag komma med en kommentar om Justin Biebers "Boyfriend" låt. Hur kan alla tycka att den är så bra, den är ju pissdålig. Sämsta jag någonsin hört av honom typ. Men inom en vecka kommer jag antagligen att ha ändrat min åsikt, brukar ju gå så.

Idag for jag ivägskrittande med Timi till ridplanen vid fors-gers för att träna lite "på riktigt". Sofia var min ridkompanjon för dagen och jag hoppas att jag lyckades övertyga henne om att Timi är typ världens bästa häst. Jag tyckt i allafall att han var det. Red runt lite allmänt och vänjde honom vid omgivningarna eftersom det stod hästar precis utanför staketet. Men gentlemanna-aktig som han är brydde han sig inte, utan visade bara upp sin allra snyggaste sida. Byggde upp et litet hinder och hoppade det några gånger och han hoppade asfint trots att det bara var ett minihinder. Sen fick Sofia pröva på honom och jag är glad att han skötte sig så fint som han gjorde. Han är helt perfekt helt enkelt. Jag är så jätteglad över att få vara hans människa. Längtar efter en riktigt jobbig hopplektion just nu, men höga hinder och mycket blod, svett och tårar!

 Det var två småtjejer på vägen till manegen som undrade om Timi var ett fullblod, de tyckt han var så vacker. det är faktiskt kul att få andra kommentarer än att han ser ut som en finnhäst. Inget emot finnhästar men jag och dom går helt enkelt inte ihop. Och "visst, självklart" sa jag som svar åt dom. Sen skrittade jag och mitt fullblod vidare..


Om någon där uta som läser detta känner att dom vill ta en "photoshoot" med mig och Timsen skulle det vara väl uppskattat. Just to let you know..

2 kommentarer:

  1. Ja kommer högst antagligen på snabbvisit i helgen (min fammos 80-årskalas) å tittar säkert in till ert en stund. Jag fotar gärna om det passar då!

    SvaraRadera
  2. kul :) passar jättebra, du får no rid en sväng om du har lust me he å :)

    SvaraRadera