söndag 8 april 2012

Tråkigt

Nu sitter jag här mitt i natten, men pigg som en mört. Nu kommer en egenkomponerad lista om Timi:

Saker jag tycker om med Timi:
  • Hans fuxfärg
  • Hans temperament
  • Hans tjocka svans
  • Han är väldigt bra skolad
  • Han är trafiksäker
  • Hans lilla tuss till pannlugg som gör honom sockersöt
  • Han är pigg
  • Han bemöter nya hästar lugnt och bra
  • Han är precis lagom stor för mig (jag planerar inte att växa mer)
  • Han tycker om det mesta i ridväg
Saker jag inte tycker om med Timi:
  • Hans skräpiga hoppteknik 
  • Han är sur vid rykt
  • Han skyggar för småsaker
  • Han biter och slänger med huvudet när man rider av okänd anledning
  • Hans framhovar växer snett utåt
  • Han är inte alls renlig av sig
  • Ibland är han svår att fånga i hagen
  • Han kan ibland vara lite ouppmärksam
  • Hans skumpiga gång (trav/galopp)
  • Han dreglar onödigt mycket när man rider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar