onsdag 13 juni 2012

Onsdag

Tävling idag, 50-60 cm gick piss, 70 cm gick kanon! Blev dock inte placerad. 11e plats på 50-60 med 4 fel (vägran) och 7 plats på 70 cm med dubbelnolla, hade korta vägar, men red inte så snabbt. Jag får trösta mig med att det skiljde bara ca. 4 sekunder från mig och vinnaren.

70 cm grundomgång.

 70 cm omhoppning.
 
Jag som blir brutalmobbad.

Hörde några kommentera om hjälptyglar (martingal) på tävlingsplatsen. Att de tyckte att det var onödigt och så. Jag antar nog att det var mig de syftade på eftersom jag var den som var närmast dem och jag hade martingal på Tims. Kan bara upplysa alla om att jag har inte den för snygghetens skull, Timsen kastar alltid med huvudet på sommaren p.g.a kräken i luften, och martingalen hindrar honom från att kasta huvudet lite för högt. Han är också lättare att kontrollera med martingalen på. Jag rider nästan aldrig med den på vintern, då är han mycket lugnare med huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar