fredag 15 juni 2012

Tråkigt test

Tråkar i väntan på att klockan ska slå rätt klockslag.

ALLA HÄSTMÄNNISKOR , GÖR TESTET !

Vad har du för färg på dina ridbyxor? Har förbannat många par, men de jag använder mest är svarta, ljusbeigea och svarta jeans-färgade

Har du ridstövlar eller ridskor?: Skor, på vintern har jag vinter-ridstövlar.

Vad är din favorithäst för ras?: Estnisk ridponny.

Anväder du chaps?: Ibland, när jag använder mina finare ridskor.

Vad har du för storklek på din hjälm?: en är 57, en är gigantisk - 59.

Hur högt har du hoppat?: Typ 1 meter, jag är hopprädd.

Hur bra tycker du ditt stall är från 1-10?: Utseendemässigt: 5, När man inte tänker på utseendet: 9

Gillar hästar?: Ja, självklart!

Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd?: Jadå, Nixu.

Har du ridit en hel svart häst/ponny?: Jopp, när jag red på ridskola i mina unga år var typ alla shettisar där svarta.
.
Har du ridit en fjordning?: Nej.

Har du ridit en shettis?: Jadå, Linnie.

Har du ridit en travare?: Mmm, Fiona.

Du har hoppat högre än 50cm?: Joo.

Du rider dressyr i bland?: Jodå!

Du anväder alltid hjälm när du rider?: Japp!

Du kan stallreglerna?: Öööh.. det hoppas jag!

Du är i stallet mer än 7 dagar i veckan?: Nej? Låter rätt så omöjligt i mina öron.

Har du en speciell favorit häst/ponny?: Joo. Tims!!

Du rider mer än 4 gånger i veckan?: För det mesta jo.

Du bor nära ett eller flera stall?: Jaa.

Har du ridit ute i skogen på en häst?: Självklart.

Du har ridit ute i skogen på en ponny?: Självklart där också.

Du brukar rida i ridhus eller paddock: Paddock oftast, ridhus när jag hyr vid fors-gers.

Har du haft sommarhäst?: Jag tror faktiskt inte det. Vinterhäst har jag haft dock.

Har du ridit mer än 1 år på ridskola?: Ja.. jag tror jag har ridit ca 6-8 innan jag slutade på ridskola och började med hemmaridning.

Tycker du om att hoppa?: Jodå, svinkul!

Tycker du om att rida dressyr?: Ja, när det går bra.

Har du ridit in en häst/ponny?: Nejj.

Vad är det högsta du har hoppat med ponny?: 1 meter.

Vad är det högsta du har hoppat med häst?: 1 meter.

Vilken färg tycker du mest om på hästar?: Har många färger jag tycker om. Timis rödfux-färg älskar jag. Skäckar och Riktigt mörkbruna hästar. Svarta är ju självklart också vackra. Färger jag tycker mindre om är helbruna med svart man/svans och skimlar!!!

Hur många hästar har du haft?: Är på min femte. Jonne, Nalle, Fiona, Linnie och Timi.

Rider du för någon privattränare?: Jo, my cousin.

Hur länge har du ridit?: Är snart på mitt elfte år nu, började när jag var sju, fyller 18 nästa månad.

Vad fick dig att börja rida?: Grupptryck.

Har du tävlat?: Jadå.

Vilken gren gillar du mest?: Blir väl nog hoppningen, enbart för att jag inte gillar att tävla i dressyr med just Timi.

Vilket ridläger är bäst?: Orkar inte tänka tillbaka på ridlägertiden.

Har du egen häst?: D-ponnyn Timon och Linnie the shettis kan nog också räknas som min nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar