lördag 18 augusti 2012

Hoppning

Hoppade med Pepsie idag, första gången på riktigt. Högsta blev väl en 80-85 cm.Hon hoppar faktiskt jättebra med fina kattsprång. Hon lyfter ryggen väldigt mycket vid sprången. Men hon är lite feg på hinder och velar lite hit och dit ibland. På dialekt; tvillar. Men samtidigt märktes det hur hon faktiskt gillade att hoppa. Speciellt vid två tillfällen. En gång vägrade hon, då hade jag henne att stå framför hindret, då gick hon rakt igenom det. (det låg på 85cm) Eller liksom försökte ta sig över, vilket inte gick såklart, från stillastående. Vid ett annat tillfälle kom vi väldigt snett mot ett hinder och jag tänkte ju att "hej, vi far bredvid". Men icke då, Pepsie, min ädla springare hoppade över hinderstödet! Detta fenomen finns även på film, vilket jag kommer att ladda upp imorgon.

Men jag tror att hon kommer att bli bra inom hoppningen, hon gillar det verkligen! Behöver bara få lite bättre galopp och ett vanligt bett. Det känns inte helt bra med hackamoret tyvärr. Lite kondition skulle ju inte sitta helt fel heller.

 Bilder och film kommer imorgon!

Kass bild från ett litet kryss jag hoppade med henne innan hon fick skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar