måndag 20 augusti 2012

Måndag

Idag tränade jag lite studs med Pepsie. Studsen gick väl si sådär. Hon är ingen riktig hejjare på att lyfta på benen. Men är helt nöjd. Testade också ett par upphöjda cavalettis och dom gillade hon.

Kan knappt bärga mig tills jag ska få börja ta ridlektioner igen. Finns så mycket att öva på nu. Speciellt det här med att lyfta rätt galopp. Men det kommer väl att komma så småningom.

Jag försöker alltid med att ställa lite utåt och ge "övertydliga" hjälper. Ibland blir det rätt och ibland blir det fel. Men jag hoppas att det kommer att bli bättre med tiden.

Dessutom är ridbanan piss nu också. Pappa har nästan lovat att göra om den senare i höst. Ta bort gräset och lägga sand istället. Just nu kan man jämföra Pepsies galopp med när man själv springer på is. Man är spänd som en fjäder och gör allt för att inte halka, vilket hon gör rätt ofta eftersom det är gräs. Så hon kan alltså inte slappna av i galoppen p.g.a att hon vet att det är halt och vill inte halka.

Tävlingsdags imorgon då. Där kan jag ju i allafall rida på ordentligt eftersom underlaget är kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar