tisdag 21 augusti 2012

Tisdag

Tävlingsdebut med Pepsie idag! Tvivlar på att hon någonsin har tävlar förut. Även fast vi inte kom runt felfritt (rivning på sista hindret), så är jag sjukt nöjd med Pepsies insats och min egen. Hon var så nervös över allt, speciellt över att vara ensam på banan. Men är så stolt över att hon "vågade" hoppa alla hinder, även ett lite tittigt rött hinder.

Dock måste jag erkänna att jag tog nog i en helt del när det gällde att få henne in på plan och att gå fram, det kom nog tyvärr ett par hårda skänklar och några spö"pet". Men jag tror att till en viss liten del fjantade hon sig bara också.

Eftersom denna tävling inte var direkt krävande så red jag lite hemma också. Övade lite på vänstergaloppen, vilken också kom ett par gånger i slutet, via hörnlyft. Sen när jag skulle trava av henne var hon så förbannat pigg, bara gapade och upp med huvudet och lyssnade inte det minsta (samma hände när jag skulle rida hemåt från tävlingen också), så blev båda gångerna tvungen, kanske inte tvungen, men jag valde själv att knycka till rätt så rejält i tyglarna så att hon faktiskt skulle lyssna lite. Det hjälpte båda gångerna! Hon blev så fin och mjuk till sist i högra varvet när jag travade (högra varvet är hennes svåra trav-varv). Så bestämde mig för att sluta där.

Väl inne i stallet tänkte jag trickträna lite med henne bara för att kolla om hon tyckte det var kul. Och det tror jag att hon gjorde. Tränade buga och att skrapa med framhoven i backen. Bugningen blev nog inte världens mest djupa, men hon var på god väg.

Lyckad dag alltså!


4 kommentarer:

  1. kan du fota å visa ert stall :D

    SvaraRadera
  2. Hej, jag fick nog några bilder av dig men om de blev bra så de är jag inte så säker på. Men ifall du vill ha dom i alla fall så kan du ta kontakt med mig via e-post.
    Soffan97@gmail.com

    SvaraRadera