torsdag 30 augusti 2012

Torsdag

Idag har det hänt en hel del. Till att börja med, så hade vi brandövning i skolan. JÄTTEskoj att stå där ute och frysa i en hel evighet efter fake-evakueringen. Efteråt bakade jag och min grupp bröd i 4 lektioner. Vi fick reda på att vi ska göra tårtor imorgon, för första gånger, ska bli väldigt intressant. Dock så har jag ju lite erfarenhet inom tårtbakning tack vare mamsen.

Idag på hemvägen från skolan svängde jag in till banken i Jakobstad för att betala min sadel. Det är ju sjukt vuxet att köra bil till banken. Sådant brukar alltid mamma&pappa göra. Nu är det min tur.

Hade lektion idag, det gick helt okej, övade på samma saker som förra gången, d.v.s att få henne att gå i ett lugnt tempo utan att rusa. Lade dock till galoppen idag och måste säga att det nog gick över förväntan. Svettig blev hon och stolt och nöjd blev jag. Stretchade hennes hals lite efteråt med små äppelhalvor. Mest mot den stela sidan. Hon är så fin min häst!

För en liten stund sedan förberedde jag mig för att fara ut och springa när jag kom fram till att "hej, jag har absolut ingen lust att springa idag". Och livet är väl till för att avnjutas? Så jag sket i länken och stannar nu inne ikväll och myser med min vän, datorn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar