torsdag 27 september 2012

Dagens ridtur

Efter skolan idag ställde jag mig direkt till stallet. Utrustade pollen och stack iväg på en tur o skogen. For en rätt så lång runda, och bästa var ju såklart att hon i stora drag inte stannade en ända gång. Alltså, lycka! I traven var hon oftast riktigt lugn och stressade inte alls. Och hur söt kan man vara när man gnäggar åt varenda kuse i varje hage vi red om (och det var rätt så många hagar).

Mötte också ett par lösa kossor, men det är nästan ingen överraskning för de som bor här. Hör nästan till vardagen. Sen på hemvägen svängde jag in vid Helenas och där fik jag med mig ett D-ringat pett att testa på Pepsie, men det visade sig att det var lite för stort (14,5 cm). Men jag hittade ett par gamla bettringar i stallet och lade fast dom på bettet, det kanske hjälper lite mot skavet i mungipan. Jag tycker faktiskt att bettringar på hästen är ganska sött.

Hur som helst så ska jag hämta ett fullcheek nu i helgen, hoppeligen passar det henne.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar