måndag 22 oktober 2012

Dagens ridtur

Red ut idag igen. Det har blivit mycket uteritt på sista tiden, men eftersom jag inte fokuserar speciellt mycket på någon specifik träning så gör det ingenting. Hon får ju motion vad vi än gör. Jag red tillsammans med Sari och Mortti. Pepsies humör för dagen var inte det bästa, hon surade och drog öronen bakåt x antal gånger åt sin hästkompis.

Red några varv på ridbanan på hemvägen bara för att jag skulle se om hon tänkte stanna och trilskas eller gå snällt in på banan.

Hon stannade och trilskades men, efter några pet med spöet så for hon in.

Sista biten hem, när jag travade av henne, så jobbade hon på sjukt bra! Stolt matte!

Kom på att min hand är otroligt glapp och slak. Tyglarna glider alltid ur mina händer när jag tänker på annat. En annan sak att träna och fokusera på.

Bör även nämnas att jag red med strumpor, stickade sockor och vinterridstövlar och jag frös i ändå om fötterna! Vill inte tänka på hur det kommer att bli när det är -20 grader ute..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar