tisdag 6 november 2012

Dagens ridpass

Red först över lite bommar i trav på ridbanan, och underlaget var faktiskt okej. Sen försökte jag galoppera på banan, men då sa Pepsie bestämt ifrån, så jag for på åkern bakom stallet för att springa lite där. Vi tränade på galoppfattningar bland annat. I början gick det bra, efter en stund vet jag inte vad som hände, men hon vägrade att gå i vänster varv (hennes jobbigare varv). Jag antar att hon var trött för vi hade kört på rätt så hårt. Så vi bråkade lite fram och tillbaka en liten stund och till sist gick hon med på det vänstra varvet, vi gjorde ett par galoppfattningar där (hon brukar oftast ha väldans problem med fattningarna i vänster) och dom gick faktiskt jättebra - en massa beröm. Sen travade vi av och hoppade över vår vattenpöl som far tvärs över hela vägen. Hon var helt okej idag, inte super, men inte hemsk heller. Trött och svettig blev hon i allafall. Kommer verkligen att börja kondis-träna henne lite mer nu.

Nu ska jag försöka mig på att tvätta min ludd-sadelgjord, för den är rent ut sagt äcklig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar