söndag 4 november 2012

Vi hoppade idag

Hyrde manegen en timma idag för att hoppa. Jenny kom med som fotograf, sen tittade Pauen och Anton in en stund också.

Kan konstatera en sak. Pepsies kondis - inte den bästa! I slutet var hon så trött så trött. Hon orkade knappt trava, ville skritta hela tiden och hon hade fått upp flåset rejält. Vi hoppade vanliga räcken på olika höjder och sen hoppade vi lite på åttvolt för att träna att byta galopp efter hindren. Hoppningen gick bra, några gånger kom vi väl lite galet på hindren, men vi fick nog till några fina språng också!

Jag har kommit fram till att min hoppteknik är väldigt "ofärdig". Jag har väldigt svårt för att fokusera på alla små saker som bör fokuseras på för att få till det där perfekta språnget. Om jag koncentrerar mig på ett bra avstånd och bra språng, så glömmer jag sitsen och sitter helt tokigt. Om jag koncentrerar mig på ett bra knäslut och bra blick framåt, då blir avstampet helt galet och vi hoppar antingen för nära eller för långt ifrån. De som trodde hoppning er lätt ut, de bör nog tänka om..

Bilder kom det i massor, men dom laddas in på datorn nu som bäst, så det får bli ett skilt bildbombsinlägg.

Bild från dagen.

3 kommentarer:

  1. Underlaget i magegen ir ganska tung så ovana hästar tär blir fort tröitt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aijja, men ho a no blivi ridi lita halvrukot på sejnast tå vädri a ve åt helsike varinda daag å :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera