måndag 16 januari 2012

It brightens your smile

Vaknade 10 (som vanligt) till snöstorm. Klockan 11 skulle jag befinna mig på sjukhuset. Det besöket gick utan problem. Sedan hann jag ta det lugnt en stund innan mamsen skulle hämta & föra mig till en snäll tandläkar-farbror i Nykarleby som skulle sätta fast mitt tandsmycke. Jag fick en smärre chock när han kom ut med en blankett om en massa sjukdomar och allergier och annat bajs som jag skulle fylla i. Men jag gjorde som han sa och nu har jag en diamant på min tand. (bild kommer) Jag blev en aning snurrig i huvudet när han strålade min tand med den blåa-lilla-lampan-som-jag-inte-har-en-aning-om-vad-gör-mer-än-att-den-gör-så-att-"limmet"-som-man-lägger-fast-smycket/plomben-stelnar men det var det värt! Det glittrar i min käft nu och förhoppningsvis långt framöver. Sen tog jag det lungt i Edsevö hela kvällen. Jag har inte satt min fot i stallet på hela dan och jag är evigt tacksam över att papsen har tagit hand om kreaturen hela dagen. Imorgon blir en stressig dag, men troligen överlever jag den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar