söndag 15 januari 2012

Söndags"kul"

Vaknade till en glad överraskning idag. Jag var sömnig, men hasade mig upp ur sängen för att väcka min syster - vi skulle släppa ut ponnysarna i hagen men, surprise, dom var redan ute, fullt på-täckade och allt. Sedan typ satt jag vid datorn ända tills jag skulle ut på min ridtur med Tims. Var jättekallt och efter en och en halvtimme var både fingrarna och tårna som isklumpar. Det är en aning stressigt att rida ut, mitt på en ledig dag vintertid. Man får oroa sig för snöskotrar 24/7. Mötte en och en halv (fyrhjuling) endast idag, men hörde minst 10 stycken. Jag vet att bara jag inte stressar upp mig, gör inte hästen så stor sak av det hela heller, men det är inte det lättaste. Var dock ensamt att rida själv, skulle vara kul med en ridkompis så om någon hästig person läser detta känner för att joina mig och min ponny på en ridtur någon dag, TA KONTAKT. Skulle vara jätteroligt. Ikväll har jag bara haft det skönt, ätit gott, bakat en kladdkaka med min syster, den blev mumsig. Nu skall jag strax och sova, men jag skulle inte ha den minsta lust med att vakna upp imorgon, måndag. Jag hatar att vakna upp till nya dagar, nya jobbiga dagar. Av någon anledning mår jag alltid sämst på söndagskvällarna. Tänk att få leva en dag utan att behöva bry sig om någonting.


Jag önskar att jag kunde stänga av min hjärna med alla känslor och negativa tankar som vampyrerna i Vampire Diaries - That would be great!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar