söndag 8 januari 2012

Nothing Important, skip this.

Har mått dåligt hela dagen idag. Inte fysiskt, inga smärtor, endast inombords. Sjukdomen blir tydligen bara värre och värre och jag som alltid har hoppats på det motsatta. Får depressions-anfall ca 1 gång i veckan nu och det är hemskt! Jag blir så ledsen när jag ser alla perfekta människor med sina perfekta liv och perfekta utseenden och önskar att jag också hade något att vara stolt och glad över. Det är som att hjärnan och medvetandet tar kål på mig inifrån, det är en äcklig känsla och jag är medveten till 100% om att det jag gör verkar konstigt och löjligt och rent onödigt i andras ögon, men jag kan inte stoppa min kropp från att göra och säga det den gör. Det jag önskar mest i hela världen är att få känna mig normal igen och inte bry mig om saker som folk vanligtvis inte bryr sig om. Skall till psykologen imorgon igen - hoppas det hjälper.

1 kommentar:

  1. Hej! Trevligt att du har en blogg! Tänkt ba säj att folk oftast bara visar upp sin perfekta fasad, bakom kan det nog finnas vad som helst... Å depressioner e varken konstiga eller löjliga eller onödiga å framför allt inget som du orsakat själv eller kan "tänka dig fri från". Det är som vilken som helst sjukdom, och det är supervanligt att folk har den - ofta bakom den fina fasaden. (Jag har en nära vän som varit deprimerad något år, så hon har läst en del om depression och vi har diskuterat mycket.) Och visst har du saker att vara stolt över, bland annat att du vågar berätta öppet om hur du har det istället för att låtsas att allt är bra. Lycka till!

    SvaraRadera