onsdag 21 mars 2012

18

jag har väldigt många funderingar om att fylla 18 och bli myndig, tyvärr mest negativa sådana. Jag har ca 4 månader kvar av min ungdom, och jag önskar nog oftast att tiden skulle stå stilla. Jag har ingen som helst lust att fylla 18.

Körkort - För det första är jag livrädd för att köra bil sedan jag blev påkörd med mopeden. Jag är rädd för att tappa kontrollen över bilen, jag är också rädd för att köra fort, jag menar 60-100 km/h på landsvägen!? 30 skulle gått och väl räcka för mig.

När det gäller hästarna sägs det ju att ponnytiden är slut när man fyllt 18. SCREW THAT! säger jag. Jag planerar inte att växa över 160 cm och jag planerar verkligen inte att skaffa stor häst när jag blir 18. Timi är nog så gott som min soulmate och det hoppas jag att han förblir.

Allt ansvar som faller på en, man kan inte förlita sig på mamma och pappa lika mycket. Detta har jag nästan mest skräck för eftersom enligt mig själv lider jag av någon påhittad sjukdom som jag själv kallar social-fobi. Men jag får försöka bita ihop.

Skulle vara så ofantligt roligt att bara spola tillbaks till den tiden när jag var 13 och inte hade ett enda bekymmer i mitt liv. Just nu svämmar mitt liv över av bekymmer och jag hinner inte ta itu med ett förrän jag får 3 nya. Guess that's life..

1 kommentar:

  1. Här är en till som dock är myndig men aldrig tänker växa ur ponnyåldern, lider också av generell social fobi. Int ändrar det egentligen fast man fyller 18. Hälsningar Pappas flicka 27 år ;)

    SvaraRadera