söndag 11 mars 2012

Dilemma

Som alla säkert vet, har jag en ponny. Men nu är det så att jag vet inte riktigt hur jag skall förklara, jag är inte 100% hästintresserad. Speciellt när det kommer till ridningen är det så att ibland har jag helt enkelt inte lust, men det känns på något sätt som att jag försummar hästen när jag inte rider och sköter honom varje dag. Självklart får han gå ut i hagen och självklart har han en rengjord box när han kommer in, men inget mer än så. 


Jag vet att kan inte borde känna den känslan jag känner. Men jag känner typ som att jag kanske inte borde ha en häst, självklart älskar jag Timi och jag vet att han är rätt och passar ihop med mig på något konstigt sätt. Det är så svårt att förklara, men med enkla ord: det känns så otroligt skit när jag upplever att andra sköter sina hästar 24/7 men jag har inte orken lusten att göra det, det känns som om att jag missköter och inte förtjänar en häst när jag inte sköter/är med den till 100%. Men jag vet att det skulle kännas så tomt och ensamt att vara utan Timi.


Jag rider ca 4-5 ggr i veckan och hoppas verkligen att det är tillräckligt.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är helt tillräckligt och att du inte behöver ha dåligt samvete. Jag sku säga att det hästar behöver för att ha det bra är mat, lite lagom omvårdnad, hästsällskap och så mycket motion att dom hålls i form. Och det får ju Timi.

    SvaraRadera
  2. jaa, känns betär tå man faktiskt får hör e från nar o int bara siter o funderar dag ut o dag in på e :)

    SvaraRadera