lördag 10 mars 2012

Lördag

Nu skall jag komma med ett utlåtande som jag stör mig så otroligt mycket på!


När man hör folk klaga på att dom inte har pojk/flickvänner. Jag tycker verkligen att det inte är något att klaga över. När jag hör sådant blir jag så otroligt ledsen. För de som beklagar sig över detta tänker nog inte alls på dom som knappt har vänner över huvudtaget. Jag har väldigt få vänner och jag klagar inte alls. Pojk/flickvänner resulterar rätt så ofta i att man faktiskt blir sårad. Jag tror nog inte att jag kommer att få någon pojkvän inom en väldigt snar framtid och jag klagar inte. Så nästa gång ni populära klagar över något så fånigt, tänk lite på de mindre populära som inte har någon alls.


Nu till nästa sak. Jag pekar inte ut någon specifik person, men jag räknar nog mig själv till gruppen "mindre populära" nu skall jag berätta ur min egen synvinkel, jag vet att andra kanske inte tycker som jag. Men vissa populära personer/"gäng" behandlar de personer som är utanför och opopulära som om de skulle vara typ väldigt mycket mindre värda, så att det inte ens skulle vara värt att prata med dom. Jag vet verkligen hur det känns. Under mitt hela första och enda år i gymnasiet satt jag ensam varje dag och bokstavligen såg på och längtade efter att få vara en i gänget, men jag fick till och med den vibben att jag inte var "värd" att vara med. Inte från all, men vissa. Det kändes så otroligt dåligt och jag tror att det var det som var starten på min depression. Den känslan av att alltid sitta ensam i klassrummet, att aldrig bli vald vid grupparbeten och så vidare, det känns rent piss! Jag vet att jag inte ser bra ut, men som alla säkert har hört sägas, man skall inte bedöma efter utseendet. Nobody is perfect! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar