tisdag 6 mars 2012

hej det är malena punkt.

Idag känns det som om huvudet står rätt så still, men jag skall ändå försöka bjuda på några funderingar om mig själv och livet.


För det fösta, ibland när jag hör/läser till exempel att om hästen gör något dumt skall man typ säga till den med stark röst eller när den bråkar vid ridningen skall man försöka vara mer bestämd, men mest av allt, jag blev så otroligt förbannad när jag hade Nalle och jag fick höra allt om att fast hästen är slö skall man inte använda spöet utan bara ha bestämda skänklar. BULLSHIT säger jag. Många kommer säkert inte att tycka som jag, men min åsikt är att man skall ta i ordentligt om hästen bråkar. Jag spöade på Nalle när han inte ville gå. Ibland kände jag mig nog lite som en djurplågare, men jag visste att han slöade endast för att slippa arbeta. Ibland kan nog mina hästar få räkna med skarpa röster och ett slag på mulen om döm försöker bita mig. Det ger ingen effekt om man enbart höjer på rösten tycker jag. Jag tar i ordentligt, jag mesar mig inte, och nu säger jag inte att de som tar det försiktigare med sina hästar gör fel. Jag gör på mitt sätt och andra gör på sitt.


För det andra, tobak, alkohol, snus, droger. Allt detta hör till det mest onödiga någon kan hålla på med. Rent löjligt och det mest ocoola och onödiga i hela världen. Finns absolut inget positivt med detta. MEN det betyder inte att jag inte tycker om personer som använder något av detta. Det är bara användningen i sig som är onödig och löjlig. Jag tycker inte att det är det minsta coolt att röka/dricka det enda man gör är att förstöra sin kropp, vilket man bara har ett exemplar av!


För det tredje, tattoos/piercings. SNYGGT! säger jag bara. Dock i måttliga mängder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar