söndag 29 april 2012

Söndag

Dagen har varit så fasikens händelserik. Började med att jag hälsade på Pauen en stund på för/eftermiddagen. Vi moppade mot Esse för att hälsa på hennes före detta getter. Jag vill påpeka att jag tyvärr inte är någon get-person. Men dom var söta i allfall. På avstånd. Sen for jag ut på mitt livs bästa uteritt med Timi. Om varje ridtur var så härlig som denna skulle jag kunna rida 10 hästar om dagen utan att tröttna. I över tio år har jag ridit. Började när jag var sju, nu är jag snart 18. Och jag har aldrig i hela mitt liv hoppat ett äkta terränghinder. ALDRIG! Men idag var dagen när det ändrades. Hittade en stock över en stig som låg på kanske 60 cm. Och vi flög bara över! 2 gånger till och med. Jag ska erkänna att jag hade 0% jävla anamma i mig. Min häst däremot var fullproppad. Jag satt och var livrädd på hans rygg, men min hjälte tog mig över. Jag älskar honom verkligen! Sen kände jag mig tillräckligt glad så att det skulle räcka en vecka framåt ungefär.

På kvällen kände jag att jag verkligen ville utnyttja det vackra vårvädret med över 10 plusgrader. Så jag tog hundskrället på en promenix. Det luktade 1:a maj i luften när jag gick där på vägen. Serpentiner eller vad det nu heter, sockermunkar och mjöd. Var like mysko, men kul ändå. Tog med syster Mallan ut efteråt för att fota/leka/valla/försöka fånga Freja. Vi höll på i ca 1 en timme vilket resulterade en trött hund och två ännu tröttare människor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar