fredag 25 maj 2012

Hej

Timi fick ledigt idag, jag åkte iväg till min moders, där beställde jag en massa stuff från crazyfactory, åt flera månader för gamla flingor och sade åt morsan att visa en fullt i- och fastsugen fästing på the cat. Såg väldigt ofräsht ut. Har aldrig sett en levande fästing förr. Mamma villa visa mig några islandshästar som fanns i närheten av deras hus. De har typ 5 islandshästar som man kan rida turridning på. Tyvärr var ju alla islandshästarna såklart ute på en tur när vi kom dit. Men det fanns en gammal, typ 30 årig islandshäst kvar i hagen som såg lite lagom skabbig ut, men helt söt. Jag fastnade också för en fuxig arab som ville pussas hela tiden. Hon var mysig. For till staden Kokkola sen, åt mumsmums på rosso, köpte sporrar + läderband, ridvantar och en ridluva för öronen av okänd märke (jag har inget namn på dom i huvudet, vet att det heter huppu på finska..).

När jag kom hem var hästarna ner-regnade i hagen och jag tyckte så synd om dom att jag tog på mig min bästa racerkraft och mockade + släppte in hästarna på ca 10 minuter. Nytt personbästa tror jag..

Nu är klockan 02:02 och jag är gristrött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar