fredag 4 maj 2012

Lördag

Har bara typ inte orkat dra mig till bloggen på ett par dagar. Men ha inte haft något intressant att skriva om alls...

På torsdagens ridpass red jag barbacka. Kan konstatera att jag gillar sadel mycket bättre. Men det är kul med barbacka ibland, men om det blir för ofta, tycker jag inte om det. Plus att man får extremt sjukt ass av det. Tränade bara lite randomliga saker som galoppombyten över en bom, gick bra i höger varv, sådär i vänster, men jag är nöjd.

På fredagen for jag en kort tur i terrängen. Han var extremt duktig och kunde trava om en minkfarm utan att stanna. Sen for jag in på någon random åker som jag säkert absolut inte hade tillstånd att rida på. Men där tränade jag på att trava och galoppera på volt och att få Timi att ställa sig inåt lika mycket hela tiden. Han har en tendens av att halva volten drar han sig inåt, andra halvan, drar han sig utåt. Men jag är svin nöjd med honom.

 Idag regnar det, så om jag inte får något riktigt saftigt erbjudande om någon ridning tillsammans med någon så får Timsen ledigt idag. Och nu har min laptop något askonstigt ljud på gång så nu ska jag seriöst dra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar