onsdag 2 maj 2012

Onsdag

Hade ett långt träningspass med Timi idag, men tränade inget specifikt. Små minivolter, vänstergaloppen, länga/korta galoppen mellan bommar, cavaletti etc. Timi är verkligen "högervarvad" som högerhänta människor. Hoppning, traven, galoppen, allt! funkar typ tusen gånger bättre i höger än vänster varv.

Imorgon skall jag sätta mina gamla sporrar på hälarna och se om det känns någon skillnad. prövade också att rida utan spö idag, vilket gick totalt åt skogen. Konstaterande: jag behöver ett spö i min hand för att kunna rida. Bör också tilläggas att jag hade världens sämsta skor. "Länkkare" bör man inte rida i. Det var en mardröm, fötterna gled och hölls inte stilla och skorna var jättelösa så jag kunde inte skänkla ordentligt.

Men tar nya tag imorgon.

 I övrigt har jag hjälpt min fader att måla om i huset idag. Jag är snäll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar