tisdag 15 maj 2012

Ridning

Skulle bege mig ut och rida som vanligt. Var ganska så varmt idag, med mycket småflugor. Och jag trodde inte att Timi skulle reagera som han gjorde. Han blev totalt galen av flugorna (tror jag), vet inte säkert, men han bet, hoppade, skuttade, frustade, skakade på huvudet, och jag tror att han försökte ta till alla möjliga medel för att klia sig i näsan. Stackarn! Jag blev arg på honom till först, vilket jag ofta blir när han gör så. Men sen inser jag oftast att det är ju enbart synd om stackarn, som måste irriteras så av flugorna. Han är seriöst livrädd för flugor. Men sen sprang jag ner i stallet efter hans flugskydd för ögon, öron och nosen, och han blev som en helt annan häst! Uppförde sig fint, bet knappt något alls och skakade väldigt sällan på huvudet. Bevis på att det verkligen hjälper. Han kände sig antagligen mer "skyddad" och sen har han nätet på näsan att leka med och koncentrera sig på istället för flugskitarna. Jag är så förbannat glad att jag har Timi och jag älskar honom fastän han har sin "sjukdom/rädsla". När det blir mer sommar ska vi nog kontakta veterinär för att se om det finns något vi kan göra åt det. Vi har redan kontrollerat hans utrustning och den passar så.

Kärlek till Timi!

Pluttis som skyddas mot flugor och andra fän på sommaren.

2 kommentarer:

  1. Voi,voi stackars Timi... men hövosatse att he hjälper me skydde.

    H: Morsan

    SvaraRadera