söndag 6 maj 2012

Söndag

Idag hälsade Pauen, Anton och hans 2 systrar på mig och Timi, och vi hoppade lite hinder. Jag har kommit på en, EN bra sak med att Timi inte kan bedöma avstånden från hindren. Det är att jag kan se, ca 4 meter innan hindret om vi kommer att få ett bra avstamp eller ett dåligt. Dock kan jag inte se så långt ifrån hindret att jag hinner rätta till galoppen så vi kommer rätt varje gång tyvärr.. Jag har aldrig lärt mig det och jag tvivlar på att jag kommer att kunna lära mig det av mig själv. Men, till saken, jag kan se om han kommer att hamna rätt eller fel mot hindret, på så sätt hinner jag alltid bli berädd vid en vägran, jag hinner t.o.m ropa innan hindret "han kommer att hoppa" eller "han kommer att vägra". Jag vet att jag skulle behöva lära mig att kontrollera avstånden, men det är verkligen inte lätt..

Jag har bestämt mig att 70 cm är maxhöjden jag kommer att tävla i sommar, om det finns 70-80 kommer jag inte att anmäla mig till det, för jag känner mig absolut inte säker på 80-hinder alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar