söndag 29 juli 2012

Söndag

Kan nu erkänna mig (nästan) stolt ägare till Esses finaste häst igen. Om man räknar bort att vi inte betalt för henne och att hon inte står nere i vårt stall. Vi hämtar henne på tisdag eller onsdag denna vecka troligen. Längtar så in i helsike! Har inga bilder som jag känner att gör henne rättvis, så hennes sanna utseende får bli ett litet mysterium. Jag lade nog in en svinful bild av henne för att par inlägg sedan, men hon är så mycket vackrare i verkligheten.

Pepsi, som hon heter, är ett Arab/Knabstrup-sto importerad från Sweden. 148 cm i mankhöjd och 8 år. Hon är pigg, har långa fina steg, älskar att hoppa höga hinder. En sak vet jag, hon är inte rädd för åskan (det var värsta åskstormen när jag prövade henne, muller och blixtar om vartannat, men hon var cool.)

Vacker är rätt ord att beskriva henne med. Nalle, som jag ägde för typ 1 år sedan, kunde man definitivt inte beskriva som vacker, mullig skulle vara ett bra ord. Timi, som jag sålde för ca. 2 veckor sen skulle jag beskriva som snygg och maffig. Men nya pollen är så fin, vacker och ståtlig så jag dör inombords när jag tänker på henne.

I've got my black runner at last..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar