fredag 31 augusti 2012

Dagens ridtur var lite blandad kompott. Jag red ut idag, lite senare på kvällen. Mitt enda så kallade mål var att få henne att inte stressa. I början gick det jättebra. I mitten, när hon hade fått galoppera lite kom stressen fram. Fick nog ta och säga till några gånger på skarpen tyvärr. Dock gör det ju inget fast hästarna är lite överpigga när man rider ut. Det är ju tjusningen med det hela. I slutet när jag kom hem kände jag mig väldigt hoppsugen. Det hade hunnit mörkna litegrann, men det sket jag bankt i. Byggde upp ett 60 cm's hinder och hoppade det några gånger i både trav och galopp och det gick SÅ JÄTTEBRA! Hon stannade eller rev inte en enda gång.

Kan ännu berätta att jag har sjukt ass och hals på grund av mina försök att sitta ner i kort trav på en överpigg häst och också på grund av att jag försökte lugna henne så mycket med rösten att jag nästan tappade den dit ute i vildmarken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar