fredag 24 augusti 2012

Fredag

Dagen började med skola. Vi var i bageriet hela dagen och jag och min "grupp" (bestående av två andra i klassen) bakade bröd och kokosbollar. Var skitkul. Man typ dör av lycka varje gång man stiger in i bageriet eftersom det luktar som himmelen när man kommer in. Så gott!

Efteråt åt jag glass med morsan i stan, jordgubb/smultron och caramel/macadamia, best combo ever!

Ridlektion med Pepsie stod sen på schemat. Vi jobbade med traven, försökte få henne att inte rusa utan att alls ta mycket i tyglarna. I början gick det rent åt helsike, men mot slutet gick det bättre. Jag måste öva på att inte tänka så mycket på det negativa och det som"går fel" utan i stället fokusera på det som Pepsie gör rätt. Hon är ju trots allt ung och inte så jättemycket utbildad. I slutet av lektionen rusade hon inte alls nästan utan vi travade i någotsånär lagom tempo i serpentiner.

Jag gillar att ha en häst att jobba med och forma själv. Känns mera som min från första början då jag faktiskt har och kommer att lära henne saker istället för tvärtom (läs: när jag hade Timi).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar