torsdag 23 augusti 2012

Torsdag

Var till Jakobstad efter mitt körkort idag. Måste säga att jag var bara lite missnöjd med passfotot. Megalite. Jag såg nästan "normal" ut. Sen framåt eftermiddagen får jag på en 2 timmars uteritt med Pepsie. Det gick jättebra, hon var väldigt pigg. Jag hade henne att springa av sig ordentligt. Men hon blev inte alls trött fast vi galopperade hur länge som helst. Bevisar att kondisen har förbättrats en aning.

Efteråt fick hon ett gosigt täcke på sig, eftersom vädret inte är det bästa just nu. Och jag plockade lös "nosgrimman" på hackamoret för att förlänga den lite. Den måste seriöst vara storlek ponny! Den är så otroligt minimal. Så nu håller jag på att limma fast en läderförlängning på den, som pappa sedan ska nita igenom så den säkert håller. Detta kommer att bli kalas, eftersom den har varit så liten så att remmarna som far längs med ansiktet har varit för nära ögonen.

På tal om hackamore, så var jag väldigt skeptisk till en början. Men sakta och säkert så har kärleken vuxit till sig. Just nu är hackamore mitt favorit bett! Har testat både två- och tredelat på henne, men hon funkar nog bäst med hackamore. Har inte tillåtit mig själv att inse det. Har bara försökt intala mig själv att hon har fel sorts bett eller ett opassande. Men det tog en stund innan jag föll för hackamore och nu är jag fast..

Nu ska jag kolla första avsnittet i nya säsongen av Svenska Hollywood fruar!

 

1 kommentar: