torsdag 30 augusti 2012

Har anmält mig och Pepsie till Esse Horse Show! Vi ska hoppa 40 cm's klassen. Funderade nog på att anmäla till 50-60 också, men var inte säker så skippade det. Efteranmäler eventuellt på platsen om 40 cm känns bra. Jag efteranmälde mig på julhoppningen förra gånger så hoppas det går nu också.

Måste bara redovisa hur bra galoppen gick idag för Pepsie. Hon stressade inte hela tiden, ibland lugnade hon ner sig riktigt fint. Fick också till en riktigt fin kort trav här och där. Och i lättraven så var hon lugn i princip hela hela tiden. Och skritten är perfekt nu. Första gånger jag provred henne, så taktade hon mer än vad hon skrittade när jag skulle skritta. Nu kan hon skritta i vanlig takt både på banan och i terrängen.

Imorgon kommer jag att rida ut med henne, kommer att träna på att rida i lugn trav utan allt för mycket stress. Men har en liten känsla av att jag kommer att få säga till på skarpen ett par gånger eftersom hon alltid blir helt till sig i terrängen...

Pepsie kan ju inte vara i ponnystorlek, hon måste ju vara över 148 cm?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar