torsdag 30 augusti 2012

Kollade just en film på en tjej som visar alla sina klackskor (fråga inte varför, mitt intresse för skor är ungefär lika lite som mitt intresse för... oliv-konservering). Men till saken, tänk att gå varje dag i typ 10 cm's klackar. Man skulle ju inte kunna springa, inte kunna gå på ojämnheter, man skulle få sjukt ont i fötterna, man skulle högst antagligen vara sjukt rädd om sina skor och vara aspetig med att inte smutsa ner dom. Det finns typ tusen anledningar till om varför jag inte använder klackar. Jag har aldrig ägt ett enda par riktiga, höga klackar... tror jag. Skulle vara en skam över min "Maleniga stil" om jag hade gjort det.

Nu till en annan sko-relaterad sak. RISTÖVLAR. Det finns knappast en enda ridstövel som passar mig. Jag har jättekorta, normalfläskiga vader. Så antagligen är dom lagom långa, men alltför trånga runt benen. (Juniorstorleks-tillverkarna utgår tydligen ifrån att juniorer och barn har pinnar till vader). Dam storlekarna är bra runt vaderna, men på tok för långa. Deras tillverkare tänker antagligen att det bara kommer att vara 185 cm's fotomodeller som kommer att använda dem. Var är ridstövlarna för dom korta personerna med icke-pinnsmala vader?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar