onsdag 15 augusti 2012

Skola

Andra dagen i skolan för min del. Jag har lite svårt att få in tanken i huvudet att jag faktiskt har börjat skolan igen. Efter över 400 dagars ledighet. Detta kanske är precis vad jag behöver. Som tur är verkar bagare/konditor vara ett mycket klokare val än vad PG var för två och ett halvt år sedan. Min klass är trevlig. Jag trivs där, fastän jag inte riktigt har några vänner som jag pratar mycket med inom klassen. Jag är rätt van att vara ensam och stör mig inte så jättemycket på det egentligen. Lektionerna har hittills varit intressanta. Och det känns väldigt proffsigt att ha bagarkläder och allt som hör därtill. Känns mer äkta då på något sätt. Och outfiten är ganska schysst också. Ett smärre problem blir det ju förstås att hitta i denna gigantiska byggnad.

Imorgon och på fredag ska vi som sagt baka hela dagen, och jag ser nästan fram emot skolan dom här inkommande dagarna!

2 kommentarer: