fredag 31 augusti 2012

Tårta

Hela skoldagen idag var mumsig. Först och främst hade vi tre tjejer från Italien i vår klass idag. Så jag hamnade att prata en hel del engelska. En tjej som heter Alice blev indelat i vår bageri-grupp, så jag pratade lite smått med henne, synd bara att inte hon kunde så bra engelska, ibland förstod hon inte allt vad jag sa, och själv är jag rätt så nöjd men min "ett-års-gymnasie-enskelska". Hur som helst så fick jag reda på att häst på italienska är cavallo, eller något liknande.

Vi bakade som sagt prinsess-tårta idag. Bara sånadär riktigt små söta 6 personers tårtor. Min blev naturvit med en orange ros på. Jag som hade längtat efter att få släta ut marsipanen på tårtan själv, fick istället bevittna när läraren demonstrerade det på min tårta. Jag som ville själv. Suck och stön..

Nu ska jag äta något smått, sen ska jag ut på en ridtur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar