fredag 28 september 2012

Dagens ridtur

Red som sagt ut med Sari idag, vi pratade, skrattade och hade det allmänt kul!

På ditvägen stannade inte Pepe en enda gång, hon har seriöst blivit bäst på att uppföra sig. Sen svängde jag in vid Kvarnbacken för att lämna in ett pannband som jag gjort om och ett D-ringat bett som jag prövat åt Pepsan, men som inte passade. Sen gick jag vidare och mötte upp S och M. Vi red i skogen och pollen snubblade lite här och där på stenarna, men hon var söt ändå. Vid ett tillfälle (vi travade) så tvärnitade hästarna exakt samtidigt när de fick syn på en gubbe som pysslade på med något på en gård. Det blev seriöst svinlånga bromssträck eftersom. Jag skulle ha garvat ihjäl mig om jag hade sett ett par hästar komma i full fräs och sedan tvärnita.

Sen så galopperade vi fort och hade allmänt kul. Det är så nice att vi är lika pratglada båda två, det blir aldrig en tyst sekund, haha!

Jag prövade också hennes polle Mortti. Han var pigg och på G, men jag gillade honom ändå, trots det vågar jag väl säga att inget gåt upp mot min Pepsie-tjej, men variation är alltid bra. Kändes så mysigt att sitta bakom ett par fluffiga öron och en fuxig fluffig man.

Sen på hemvägen red jag lite på ridbanan vid Kvarnbacken (bara för att det var ledigt och för att jag ändå var där). Tränade lite åttor och bommar, gick så bra!

Vad har jag gjort här i världen för att förtjäna världens bästa häst?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar