lördag 29 september 2012

Lördag

Blir ingen ridning idag. Dels för att jag absolut inte har någon som helst lust att gå ut för att det är så kallt och ruggigt ute. Dels för att det har regnat i natt och ridbanan är superhalkig så set skulle endast bli skritt och lite trav. Jag har ridit ut två gånger i rad, igår och i förrgår. Båda gångerna nästan två timmar, så hon förtjänar nog en ledig dag. Dessutom ska jag på kalas till Mom's place från klockan 4 och framåt, så det skulle bli lite väl tight om tid.

Imorgon ska jag rida över till Fors-Gers för att se om deras ridplan är ledig. Då blir det hoppning! De har ju inge lektioner på söndagar så det finns större sannolikhet att planen är ledig än på andra dagar i veckan.

Min filosofi är att rida rejäla pass ca. 4-5 gånger i veckan i stället för 30-45 min's pass varje dag. Jag vet inte hur andra tycker om det, men för mig och Pepsie fungerar det utmärkt. Pepsie är en sådan häst som inte får en massa överskottsenergi när hon är ledig 1-2 dagar i sträck utan motion, som många andra hästar får. Det är väldigt tacksamt!

Min fina bebis. På den här bilden ser hon ju mörkbrun ut. Just nu, när hon har lagt på sig vinterpälsen är hon kolsvart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar