onsdag 24 oktober 2012

Dagens ridpass

Red på banan hemma idag, tog det ganska så lugnt. Vi red en massa volter och serpentiner i trav och hon gick till sist riktigt fint. Jag har faktiskt, roligt nog inget att klaga på idag. Det flöt på asbra hela tiden! Jag har lärt mig att kontrollera hennes hastighet så mycket bättre de här senaste veckorna. Innan rusade hon på i sin egen takt titt som tätt, men nu har jag hittat "lugna ner dig"-knapparna på henne. Även i galoppen gick hon helt OK idag, lite dragig var hon kanske, men det var ju å andra sidan säkert tungt att springa på det kassa underlaget vi har här. (+ att det hade regnat natten till idag)

Just nu är jag verkligen sugen på att hoppa, men jag kommer mig inte riktigt för det. Men någon dag denna vecka ska jag verkligen ta tag i saken och hoppa rejält med Pepset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar