måndag 29 oktober 2012

Dagens stall och ridtur

Idag i skolan hade vi seriöst de två tristaste timmarna i världen. Halva klassen satt med trött uttryck i ögonen och andra halvan halvsov. Kan nog tro att några pinnar även tog sig en liten tupplur. Dessutom var läraren ingen ängel heller.

Efteråt for jag ut på en skrittur med många lager kläder på både mig och hästen. Tänkte ta det lugnt idag efter den tuffa hoppningen igår om hon skulle ha haft träningsvärk. Fastän det bara var runt -2 grader höll jag på att förfrysa fötterna och händerna. Vad ska jag ta mig till när det är -20?

Hur som helst så var hon jättemysig och lufsade glatt framåt hela tiden fastän snön klumpade sig rätt så rejält i hovarna. Jag har märkt att jag har en väldigt pratglad häst. Så fort hon ser andra hästar eller tror att hon ser andra hästar så gnäggar hon för full hals. Hon är för söt, min svartis!

Gammal sommarbild med en väldigt omatchande outfit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar