måndag 29 oktober 2012

Rakning av hepen

Funderar lite på om rakning av Pepsie vore något för mig. Hon blir så sjukt svettig på halsen, bogen och under magen när man rider. Men när hon är rakad kommer jag att bli tvungen att oroa mig över täcken och allt sådant hela tiden. Dessutom har jag varken rakapparat eller någonting. Jag vet helt enkelt inte om det är lönt. Dessutom har jag noll erfarenhet av olika rakningar. Det känns bara som att det är så synd om henne då hon är tvungen att gå med dyblöt päls under vintern utan att man kan göra något åt det. Dessutom vet jag inte om man vågar släppa ut henne i hagen efter (med täcken då förstås) ett ridpass då hon har blivit supersvettig. Suck, dagens problem...

1 kommentar:

  1. Täcket på och ut i hagen! kan ju va bra att ha på ett täcke som suger upp svetten under ett t.ex regntäcke. Än har vi inte så kallt så att hon ska ta skada av utomhusvistelse.

    SvaraRadera