söndag 28 oktober 2012

Förbannad!

http://carlssonpataket.se/?p=12366

Jag har alltid tyckt relativt bra om denna bloggare tills detta inlägg publicerades. Seriöst! Utseendefixerad till tusen! Är inte hästens välmående viktigare än om svansen är borstad eller inte? Kan du inte rida hästar med hovskägg, eller oklippta öron måste det väl vara något fel? Så ytlig kan man ju inte vara. Och att så många kommenterar samma sak och värre. Att man inte kan rida om lädret inte matchar? Om utrustningen inte matchat? Om kläderna inte matchar? Vissa kanske inte har råd med all dyr, matchande utrustning, och att ha matchande grejer gör dig absolut inte bättre på något vis.

Självklart får man själv tycka som man vill, men att nedvärdera dom som tycker annorlunda? Som t.ex:

"Har svårt att titta på folk som rider med utsläppt hår, vad tänkte dom där egentligen?"

"Det är nästan lika illa med en oborstad svans som att inte ha kratsat hovarna eller att ha satt benskydden på fel ben."

"Tofsar i öronen, skäggstrån, hovskägg, kronränder och svansar som släpar i backen. Om jag ska rida en häst som ser ut som ett troll, åker saxen fram först."


Kommentarer till detta:

"Sedan hatar jag när folk på tävling rider i omatchande kläder"

"Avskyr utsläppt hår under hjämen! Det spretar ju åt alla håll och ser otroligt ovårdat ut."

 "Man använder helt enkelt inte boots utan senskydd/strykkappor. Ser urlöjligt ut, haha!"

"Värsta av alla punkterna måste nog ändå vara ”inte uppsatt hår” och ”inte borstad svans”. Blir tokig när jag ser sånt, usch!"

Någon som håller med mig och tänker i mina banor att utseendet är inte allt, så länge hästen rids på ett mjukt, bra och respektfullt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar