fredag 26 oktober 2012

Fredag

Idag var jag ensam i min grupp i bageriet 50% av dagen, vilket var aningens stressigt. Speciellt sista timmen, då jag hamnade att diska själv. Bör nog observeras att jag minst diskade 15 maskiner denna dag. Förundras över varför 2orna och 3orna inte kan ta hand om sitt eget skit utan kastar allt till disken och skiter blankt i det sen.

Efteråt mötte jag upp mamma vid stan, hämtade min ridstövel, som ännu en gång har blivit fixad. Sen fikade vi, och sen körde vi till Citymarket för att köpa gott. Vi upptäckte till vår förfäran att båda två hade glömt att lägga fram parkeringsskivan, så vi hade två små saftiga böteslappar på bilarna när vi kom tillbaka. Min första böter - jag skäms!

Sen red jag ut med Pepsie i snön, och snön var nog aningens farlig till först, hon villa inte riktigt stiga i den, men hon hade typ inget val, eftersom den fanns överallt. 3 dm snö på en natt är otroligt, i Oktober ännu till. Vi red till ridbanan vid fors-gers. Jag tränade på en massa övningar i trav, bland annat tempoväxlingar, slalom och volter. Vi kunde inte galoppera, eller jag ville rättare sagt inte riskera det eftersom hon halkat till ett par gånger i traven. Red på hackamoret idag och hon skötte sig riktigt bra faktiskt. Jag fick till och med en kommentar av någon där att hon såg riktigt avslappnad och tillfreds ut. Det hade hunnit bli lite halvmörkt nät vi kom hem och klockan var knappt 6, suck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar