fredag 20 januari 2012

Stå på dig! Annars kommer någon annan att göra det.

Timi fick nya skor idag på morgonen och hovslagaren lade av en fin kommentar, "han har väldigt mycket och lång päls på sina ben". Fick alltså bekräftat att min ponny har lurviga ben. For sedan ut på en liten ridtur och vid första galoppen var hästen AS-stel i nacken, men vi stretchade litegrann medan vi tog skrittpaus och sedan gick det bättre. Dock blev det ett tvärstopp vid en minkfarm, men sånt är livet. Coola som vi är, så backade vi om och det gick finfint. Sen duschade jag bort hästskit-lukten och det tog bara ca. 20 minuter att föna håret torrt. Nackdel med långt hår. På eftermiddagen/kvällen var jag först till stora staden Jakobstad med mor, sen till Pauens med Pauen + folk, trevligt! Sen har jag bara käkat gott och tittat film. Skall och sova nu, känner mig ganska trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar