lördag 31 mars 2012

Allvar

Skall komma med en allvarlig kommentar om dagens ideal att man skall vara pinnsmal, annars är man inte snygg. Är helt fucked up tycker jag absolut. Ben och skinn är inte det minsta snyggt. Kollade just på Americas next top model och jag blev rent äcklad av hur smala alla var. Jag blir så ledsen när all media utåt använder pinnsmala personer som ideal. I klädreklamer använder dom alltid smala modeller, och jag blir väldigt arg när t.ex Ellos tidningarna har en skild "avdelning" för personer med större nummer, vettefan vad de kallar det men jag kallar det diskriminering, mobbning och en massa andra negativa ord.

Jobbigt är det, så otroligt, jag önskar att hela världen kunde ändra sitt ideal. Jag såg ett program i tv en gång om en kvinna som bodde i något land i Afrika typ. Hon skulle gifta sig och där ansågs det vara fint att man var kraftig, så de gödde henne med en massa fet mat inför bröllopet så hon skulle gå upp i vikt, för att det ansågs vara vackert.

Jag tycker synd om de personer som tvingar sig själv att typ sluta äta för att de tror att de blir finare, jag tycker inte att det är fint att vara för smal. Fett är hett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar