lördag 14 april 2012

Funderings

Har mycket att komma med idag, detta skriver jag endast för att lätta på hjärtat och sinnet och allt annat som behöver lättas på.

Jag upplever mig ca. 75% av min vakna tid som extremt tjock och överviktig. Jag vet att jag är normalviktig, mitt BMI ligger på normal nivå. Men ändå, jag kan inte låta bli. Folk säger alltid att "tänk inte så" Men till alla, från mig, det är så OTROLIGT SVÅRT att inte tänka så, om inte omöjligt. Ännu värre är det när man inte får mycket acceptans från folk. När mamma och pappa säger att jag är fin har det ingen som helst effekt, för vilka föräldrar tycker nu att deras barn är fula?

Men jag försöker, varje gång denna tanke slår mitt huvud att tänka positivt, men ibland är det helt dött där inne i huvudet. Men man är tillåten att vara ledsen, väldigt tillåten, varje dag om man så vill. För oftast är det så, i allafall för mig, när jag har fått ut det ledsna inom mig, blir det mycket lättare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar