måndag 16 april 2012

Måndag

Nu har en jäklig förkylning nått min kropp och själ. Hujedamig! Min hals värker så jag knappt kan andas och till råga på allt lovade papsen att köpa med sig halstabletter ikväll, men gissa vem som glömde?

Kunde inte ta mig ut och rida idag, fast jag hade sån lust. Jag kunde knappt andas utomhus och jag frös och hostade mina organ ur mig. Men igår, då jag ännu var asfrisk och munter, for jag ut på en tur till Fors-Gers med ponnysen. Jag var verkligen stolt mamma när han kunde gå över de båda broarna med forsande, dånande vatten under. Sen var det ju den där stora stenen vid vägen.. den var hiskelig, tog ca. 10 minuter att komma om, men med hjälp av en massa ryggningar och arga ord gick det.

Trots min "sjukdom" drog jag mig själv till bilskolan. Jag kände mig pest, men jag stod ut. Jag tycker faktiskt att teoritimmarna vid bilskolan är ganska intressanta och roliga. Jag skulle nog kunna gå i bilskolan året runt istället för en vanlig skola.

Imorgon skall jag ligga hemma och försöka få folk att betjäna mig och tycka synd om mig och min ytterst allvarliga förkylning.

Jag har också sett till att min syster har fått sin hårfärgningsdebut på min utväxt idag, Nöjd med resultatet!

Honey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar