lördag 26 maj 2012

Hej.

Kolla en blogg där en person sa typ något i stil med att "jag leker inte med mina hästar, för det är mina tävlingshästar och jag vill inte att något skall hända dom". Detta var svaret på en kommentar om att sitta bakochfram och rida på det sättet några steg. Jag som bara.. vah? Samma sak har jag också sett på en annan blogg att "hästens rygg tar skada när man rider barbacka". Löjligt! Hästen tål nog att man sitter bakochfram och att man tar en barbackatur emellanåt. Hur kul är det nu att köra stenhårda träningspass 7 dagar i veckan, 12 månader om året?

Herregud, lek med hästarna, horsemanship, frihetsdressyr, lär dem tricks, busa runt bara. Det gör jag ofta med Timi

2 kommentarer:

  1. Precis, tänk er att ni måste jobba hårt själv i 7 dagar i veckan i 12 månader i flera år?! utan att få ha lite roligt? he er mesama man gör naliti "annorlunda" sakre får man en massa ilaka kommentare. även om int he er na ofta + om man bara tränar samma sak åri in åre ut.. he er ju bara sama muskle som jobbar o domde som e passiv så blir svag.. he er sama sak me människo. t.ex. ja spela fotboll = miin beijne bleijv feijt pga. muskle men arma miin va svag, sama sak er me djure :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo precis, hästa er ju int maskine, men int er di laga åv porsliin helder, naliti annorlunda tål di verkligen no :)

      Radera